Bærekraftig produktutvikling

Studio Føy har god kunnskap og erfaring rundt produktutvikling, og det å ta et produkt fra idé til marked. Studioet har utviklet produkter under egen merkevare, Studio Føy, samt internasjonale merkevarer som Warm Nordic og WowDsgn. En viktig del av prosessen er å forstå kundens merkevare, undersøke brukerbehov, og skape designløsninger av høy kvalitet med lang levetid.

 

Med bakgrunn som produktdesignere, kan Studio Føy bidra med produktutvikling innen møbel- og interiør, samt ulike produkter innen industridesign.  Studio Føy kan bidra med produktutvikling fra idé til marked. 

 

Studio føy har fra begynnelsen hatt en stor interesse for Context of Experience (COE) - en mer bærekraftig produktutviklingsstrategi. Denne strategien brukes aktivt under utviklingen av nye produkter. I 2019 fikk Studio Føy tilskudd fra Forskningsrådet sin ordning STUD-ENT for utvikling av produkter under denne produktutviklingsstrategien. 

 

Målet med COE-strategi er å øke tilknytningen mellom bruker og produkt. Mange bedrifter fronter gjerne produktene sine som bærekraftige basert på holdbare materialer og en bærekraftig produksjon. Noe som er vel så viktig, er hvor lenge produktet faktisk er i bruk. Bærekraftige materialer og produksjon er ikke nok dersom produktet blir erstattet eller kastet etter kort tid, enten på grunn av skiftende trender eller dårlig tilknytning. 

Interessert i et samarbeid? Ta kontakt her.

Lunde_5_HR_-_nyanser.no_-__Bjørn_Johan_Stenersen.jpg
Lunde-2_edited.jpg